OTROHET

Vad tycker ni om otrohet? Är det okej? Okej ibland? Eller bara rent av idiotiskt inte okej?

Jag har en väldigt stark åsikt om otrohet som jag tänkt dela med mig av.

Att vara otrogen är aldrig okej oavsett om man är full, sin pojk/flickvän slår en, om man inte vågar göra slut, mm. ALDRIG okej!! Tro det eller ej men jag har vart med om de, jag kan fortfarande inte förstå varför. Ville han bara ha kul eller var hon så jävla mycket snyggare än mig? Jag går runt och tänker på de dag ut och dag in även om jag har en pojkvän nu. Att bli så sårad som man blir när ens partner är otrogen är fan inte okej. Det är så jävla synd att i vissa fall så vet inte ens personen om att han/hons partner är otrogen. Att vara otrogen är det lågaste man kan sjunka i ett förhållande.

Är man otrogen kan man förfan ha stake nog i sig och berätta det och vara ärlig om de och inte låta partnern bara få reda på de av kanske vänner/familj mm. Ärlighet varar längst. Vet du inte varför du vart otrogen ta reda på det! det måste finnas någon anledning! Kanske tröttnat på partnern? Kanske vill ha spänning? Kanske inte vågar göra slut? Istället för att vara otrogen ta reda på om du verkligen vill och kommer orka med en så stor hemlighet för resten av livet. Ta reda på om du verkligen är berädd att kasta bort ett helt förhållande som kanske är bra! Har du ingen bra ursäkt till partnern innan din handligt, låt bli att vara otrogen!



Tips till dig som varit otrogen!

1. Berätta sanningen
2. Visa att du ångrar dig
3. Våga och vill prata om det
4. Berätta varför finns alltid en andledning även om den inte är trvärdig är den bättre än ingen alls.

Tips till dig som har en partner som vart otrogen

1. Var inte för hård även om han/hon är värd de
2. Våga prata om de
3. Älta de inte, prata bara om de när du känner att de behövs
4. Våga prata med andra personer i början för att få hjälp


Hoppas detta har hjälp någon i knipa. Håll koll nästa vecka också, kanske hjälper någon annan med andra problem.. Kom gärna med förslag på vad jag kan ta upp.. :)

Kommentarer
Postat av: En funderare

man kansk helt enkelt tröttnat på sin partner? Eller så får man ta så äckligt mycket skit av sin partner? Och alla kanske inte vill prata om de! Ångrar man sig vill man kanske inte prata om de. Alla är olika. Och om du plågas så mycke av de, varför inte gå och prata med någon? Enligt din facebook verkar du ha mycke problem men alltid någon annans fel?

2011-06-04 @ 16:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0